Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26
NANEČISTO
27
NANEČISTO
28
NANEČISTO
29
NANEČISTO
1
NANEČISTO
2
NANEČISTO
3
NANEČISTO
4
NANEČISTO
5
NANEČISTO
6
NANEČISTO
7
NANEČISTO
8
NANEČISTO
9
NANEČISTO
10
NANEČISTO
11
NANEČISTO
12
NANEČISTO
13
NANEČISTO
14
NANEČISTO
15
NANEČISTO
Dopis pro rodiče k události z 8.3.
16
NANEČISTO
17
NANEČISTO
18
NANEČISTO
Ředitelské volno v pondělí 18.3.2024
19
NANEČISTO
20
NANEČISTO
21
NANEČISTO
22
NANEČISTO
23 24
25 26
Velikonoční tvoření s rodiči v Sovičkách
27
Velikonoční tvoření s rodiči v Sovičkách
Projektový den 8. A a 8. B
Projektový den v 7. B - Rozhodni se - alkohol
Projektový den 6. A a 6. B - Rozhodni se - kouření
Pašijový týden u třeťáků
Projektový den - 9. třída
Projektový den u čtvrťáků
Velikonoční den na 1. stupni
28 29 30 31
Drobečková navigace

Úvod > > Aktuality > Projektový den u čtvrťáků

Projektový den u čtvrťáků



Datum konání:
27.3.2024

ŽIVOTNÍ DOVEDNOSTI 

Středa před velikonočními prázdninami se u čtvrťáků nesla v duchu projektového dne ŽIVOTNÍ DOVEDNOSTI.

         Popovídali jsme si o tom, co všechno můžeme považovat za životní dovednosti, a svá očekávání od projektového dne jsme si napsali na lístečky. Vyzkoušeli jsme si, jakým způsobem se zdravíme, co dobře na ostatní působí, na co si dát pozor, co je či není příjemné. Zazpívali jsme si společně písničku „Krávy, krávy“ od J. Uhlíře a Z. Svěráka, při které jsme si vesele vyzkoušeli pozdravy zvířátek, ale i jiné nevšední možnosti pozdravů. Vzájemně jsme si pak sdělili, co nám přišlo fajn a na co jsme si úplně netroufli.

         Potom jsme si zahráli hru ZVÍDAVÝ REPORTÉR, kdy jsme se ptali svých spolužáků, ale i paní učitelky a asistentky, na otázky k rozmanitým životním dovednostem či situacím, a měli jsme se pokusit ke každé otázce najít někoho jiného, kdo tuto dovednost má nebo něco takového zažil. Následně jsme si o zjištěních povídali.

         Další zajímavou hrou byly VYNÁLEZY 20. STOLETÍ, kdy jsme se rozdělili ve třídě do dvou skupin po osmi dětech, a každá skupina dostala lístečky s vynálezy dvacátého století (např. kdy byl vynalezen walkman, kdy mobilní telefon, kdy kuchyňská myčka nádobí apod.), a měli jsme je ve skupině poskládat od nejstaršího vynálezu po nejnovější. To bylo velmi zajímavé a pořádně jsme si při tom polámali hlavičky ????. Nakonec jsme dostali rozluštění a nad některými letopočty jsme se pěkně podivili. Už víme, že třeba stavebnice LEGO byla vynálezem z roku 1958.

         A na závěr jsme si vyzkoušeli, jaké to je, když nám spolužák popisuje obrázek, který jsme neviděli, a my ho máme podle popisu nakreslit. Jak důležité je, jakým způsobem je obrázek popsán, a jak nelehké je předat informace ostatním, aby se jim s nimi dobře pracovalo.

         Celý projektový den jsme si užili v příjemné třídní atmosféře a dozvěděli jsme se, jak je důležité naslouchat, komunikovat, být trpělivý, zvídavý, ale ne zvědavý, mít zdravý rozum a smysl pro humor i zodpovědnost.

Za 4. třídu Monika Krajovská