Jste zde

My a svět - výukový seminář 8. třídy

Seminář v 8. třídě byl zaměřen na globální problémy celého světa, jak se dotýkají nás a jak je my můžeme ovlivnit. Červnové počasí nám přálo, a tak se většina pohybových seminářových aktivit odehrávala na pláži Windy point i s dalšími aktivitami, jako plavání, přehazka, prší.

Ve středu se většina odvážlivců vrhla po základním tréninku lezeckých dovedností do korun stromů, kde podstoupila zabezpečenou trasu lanového parku. Klobouk dolů před všemi, kteří tuto trasu dokončili. Někteří se ještě svezli po kladce až k tobogánu a zpět.

Se rčením "dej člověku rybu, nasytíš ho na den, nauč ho rybařit a nasytíš ho na celý život" jsme prožili čtvrteční odpoledne v Rybářské baště u pana Brunera a pana Výmoly. Vašek junior nám byl průvodcem a tak si všichni vyzkoušeli ulovit rybu. Vojta ji i zkusil připravit pro kuchyni. Pan Výmola nám poté siveny americké upekl a my měli báječný předkrm před večeří. Děkujeme za pozvání a příležitost naučit se něco nového a užít si skvěle připravenou rybu.

"3.6.19 jsme se vydali na náš 5denní seminář, My a svět. Skoro celá třída se v 7:15 sešla ve Frymburku na autobusovém nádraží. V Černé v Pošumaví se k nám přidal zbytek třídy. Naše cesta pokračovala pěšky na Bližnou, kde se náš seminář odehrával. Když jsme přišli, rozdělili jsme si pokoje. A už nás čekalo zahájení semináře. Další dny nás čekalo spoustu aktivit jako vědma, klubko, čtverec, dálnice atd. Každý den nás čekalo osvětlení semináře, a to byl Windy point, kde jsme hráli přehazovanou, koupali jsme se, anebo opalovali s drinkem v ruce a také nějaké aktivity. Další velký zážitek pro mnoho žáků bylo lanové centrum. Zde jsme překonali sami sebe a ve výšce jsme zdolávali těžké překážky. Někteří žáci sice zůstali dole, ale zážitek to byl pro všechny. Také jsme měli možnost si zarybařit. Myslím si, že tento seminář byl přínosný pro každého máme spousty dalších zážitků." - Julie

"Jednoho krásného rána 3.6. se naše 8.třída sešla v 7:15 na zastávce ve Frymburku. Měli jsme namířeno na Bližnou do Oříšku. Nejdříve jsme tedy jeli do Černé v Pošumaví. Nabrali jsme další účastníky zájezdu a z černé jsme šli do Bližné asi tak 2 km. Když jsme přišli už do chaty, tak jsme se samozřejmě zabydleli a vybalili věci. Nečekala jsem, že pan učitel Honzík a paní učitelka Míla vymysleli tak dobré aktivity, které většinou všechny bavili. Díky bohu tady byli tak mírumilovní a laskaví, že s námi šli na Windy Point, protože bylo hrozné horko a my se chtěli jít koupat. Celý týden jsem si hrozně užila a myslím si, že nejsem jediná." - Ema

"V pondělí 3.6. se osmá třída vydala na seminář na Bližnou. Sešli jsme se ve Frymburku a společně jeli do Černé v Pošumaví. Tam jsme se setkali se zbytkem žáků a pěšky se vydali na Bližnou. Měli jsme spoustu aktivit. Například jsme dělali plakáty se světovými problémy. Také jsme navštívily Windy Point, kde žáci utratili většinu peněz. Koupali, hráli přehazovanou a dělali aktivity. Díky velké oblíbenosti jsme se na Windy Point vraceli každý den. Druhý den jsme hráli deskovou hru Africké vesnice. Třetí přišla skoro všemi očekávaná aktivita Lanový Park. Všichni účastníci to zvládli, někteří sice s obtížemi, ale přesto. A největší aktivitou čtvrtého dne bylo rybaření. Tam jsme se učili nadhazovat. Viděli jsme, jak ryby kuchají a potom jsme tyto čerstvé ryby jedli. Moc jsem si tento seminář užil." - Matyáš Š.

"Za první den se mi nejvíce líbil Windy Point, kde jsme hráli přehazovanou nebo prší. Druhý den mě nejvíce bavila stavba příměstské čtvrti. Třetí den bylo nejlepší Lanové centrum, kde jsem překonal strach z výšek. Poslední den se mi nejvíce líbilo rybaření, kdy někteří chytili svou první rybu." - Jiří N.

Děkujeme paní Burianové za pitný režim, panu Neumannovi za skvělý čas na veřejné pláži Windy point se zázemím, panu Urbanovi za lezecký výcvik a příjemný čas v lanovém centru, panu Výmolovi za rybí baštu, Vaškovi juniorovi za provádění rybařskou technikou a přípravu ryb, panu Brunerovi za domluvený zážitek, kolektivu Chata Bližná za nadstandardní péči ohledně stravy, úklidu a pohodové nálady.

Obrázek:

Škola je zapojena do projektů: