Jste zde

Seminář 7.tř. - TVOŘIVĚ A S ÚSMĚVEM (Olšina) 23.-24. 9. 2019

Ráno jsme se sešli v 7:30 před budovou školy. Sešlo se nás tam 20 z 27 dětí ve třídě. Někteří kvůli zdravotním problémům jeli autem a ti stateční z nás jeli na kolech na Olšinu 22km. Na cestu jsme se všichni moc těšili. Cesta nám měla trvat něco okolo 1 hodiny a 30 minut. Nakonec nám trvala asi 2 hodiny. Když jsme dojeli na místo, tak jsme si šli uklidit kola a ubytovat se. Holky se rozdělily do 2 chatek a kluci do 4. Měli jsme 1hodinu a 45 minut na oběd a odpočinek. Poté jsme šli dělat první aktivity. První hra se jmenovala dotýkání. Šlo o to, že jsme si stoupli do kruhu a někdo např. řekl, dotkněte se levou rukou pravé nohy spolužáka po levé straně, a tak jsme to museli udělat. Druhou aktivitu jsme si vymysleli sami. Jmenovala se živá pyramida. Museli jsme si na sebe kleknout a navzájem se udržet. P. uč. Frantálová nám pomáhala udržet stabilitu a p. uč. Rizáková nás fotila.Po několikerém opakování se nám to nakonec povedlo. Takhle jsme stáli:

Jindřiška
Jára Miloš
Kája H. Elly Kája M.
Matěj Lukáš Pavel Oliver

Na další aktivitu jsme se rozdělili do dvojic a vylosovali jsme si dvě barvy a museli najít věc,kterou mají společnou. Např. modrá a zelená = planeta Země. Potom jsme si každý vymysleli dárek, který jsme měli někomu předat pomocí pantomimy. Ve dvojici jsme si navzájem předali dárek, který jsme opět v jiné dvojici předali a takhle pořád dokola.Po ukončení předávání jsme si řekli, které dárky to byly.Při další aktivitě jsme si našli dvojici, o které toho moc nevíme.Dostali jsme každý papír s otázkami a měli jsme ho o tom druhým vyplnit. Pak jsme hráli pohybovou aktivitu,něco jako člověče nezlob se. Rozdělili jsme se do čtveřic a na startu jsme museli hodit šestku a na dalších dvou políčkách, když jsme hodili jako první liché číslo tak jsme se museli vrátit o políčko dozadu, a když jsme hodili sudé číslo, tak jsme mohli postoupit o políčko dopředu. Na posledním políčku jsme museli hodit jedničku, abychom vyhráli. Jelikož tráva byla mokrá, tak jsme se přesunuli na umělou trávu, která tolik mokrá nebyla. Tam jsme hráli hru sedánek. Rozdělili jsme se do dvou týmů a sedli jsme si za sebe.Poslední vždy musel vyběhnout, dotknout se ramene toho prvního a sednout si před něj.Pak vyběhl další a takhle pořád dokola. Před večeří probíhaly ještě dvě aktivity, Liška a Hra na babu. Lišku jsme nejdřív hráli zase ve dvou skupinkách, ale pak jsme se rozdělili do čtyř skupin, protože se to v menších skupinách hrálo líp. Poslední z té skupiny měl vzadu šátek jako ocas a my jsme ho museli bránit před ostatními, aby mu ho nevzali, ale my jsme zase museli vzít ocas ostatním skupinám. Hru na babu jsemhráli tak, že jsme se před babou mohli uchránit tím, že skočíme někomu na záda nebo někdo na ně skočí nám.

K večeři jsme měli řízek s bramborem. Po večeři nás paní učitelky rozdělilydo tří skupin. Každá skupina dostala fotoaparát a měla natočit vlastní videoklip. Po dotočení jsme si to promítali. Naše skupina natočila parodii soudkyně Barbary. Druhá skupina natočila tajemnou prozkoumávačku chatky se skřítky a třetí skupina parodii Československo má talent. Když jsme odcházeli z místnosti, kde jsme si ty scénky promítali, tak si Lenka udělala něco s kotníkem.Museli jsme ji odnéstdo chatky a p.uč. Frantálová ji ošetřila.Následně jsme si povídali o těch scénkách, jak jsme si rozdělili role, jak se nám tvořilo, zda se nám vše podařilo, co bychom udělali jinak apod..Rozešli jsme se do chatek. Večerka byla ve 22.00 hodin. Paní učitelky nás pak šli kontrolovat a šlo se spát. Budíček byl v 7:30 a snídaně v 8:00 hodin. Snídaně byla bohatá, formou bufetu, každý si mohl vybrat, co mu chutná, párky, vajíčka, housky s marmeládou, cereálie s jogurtem, koláčky, zelenina, sýry,.. . Hned po snídani jsme museli vyklidit chatky a odevzdat klíče. Potom jsme se opět vrátili k aktivitám.Ve čtyřčlenných skupinách jsme měli stavět věž z papíru z předem daného materiálu. Vyhrál ten, kdo ji měl nejvyšší a komu vydržela alespoň minutu stát. Vydržela jen jedné skupině. Pak jsme už šli jen odnést batohy a tašky do auta, které nám je odváželo do Frymburku, šli jsme si pro kola a vyrazili na zpáteční cestu po cyklostezce do Frymburku. Čekal nás mimo jiného i dlouhý kopec na Liščí vrch. Někteří z nás ho chtěli vyjet. Podařilo se to jen čtyřem borcům, Járovi, Matějovi, Oliverovi a Vaškovi.
VÝLET BYL SUPER A VŠICHNI JSME SI HO MOC UŽILI!!!

Za 7.tř. Elly Žižková

Obrázek:

Škola je zapojena do projektů: