Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
31
Matematická soutěž PANGEA
1
Matematická soutěž PANGEA
Zubní prevence v 1. třídě
2
Matematická soutěž PANGEA
SOVIČKY - Mezinárodní den dětské knihy
3
Matematická soutěž PANGEA
4 5
Frymballet - Pardubická Arabeska
6
7
SOVIČKY - týden letectví a kosmonautiky
8
SOVIČKY - týden letectví a kosmonautiky
9
Zápis do 1. třídy 2025/2026
Zápis do 1. třídy 2025
SOVIČKY - týden letectví a kosmonautiky
10
SOVIČKY - týden letectví a kosmonautiky
11
SOVIČKY - týden letectví a kosmonautiky
12 13
14
Velikonoční tvoření rodičů s dětmi
15
Velikonoční tvoření rodičů s dětmi
Projektový den devátých tříd
Řečtí bohové - 6. A, B
16
Projektový den - 6. A, B
Projektový den 4. třída
Velikonoční tvoření rodičů s dětmi
Projektový den devátých tříd
5. třída - projektový den
7. třída - projektový den
Projektový den 8. A, 8. B
3. třída - projektový den
2. třída - projektový den
17 18 19 20
21 22 23 24
YPEF - pokračování
25 26 27
28 29 30 1 2
2.5. a 9.5. - ředitelské volno
3 4
Drobečková navigace

Úvod > > Aktuality > 7. třída - projektový den

7. třída - projektový den



Datum konání:
16.4.2025

Před velikonočními prázdninami se žáci sedmého ročníku zúčastnili projektového dne s názvem "Rozhodni se – Alkohol", který byl zaměřen na prevenci užívání alkoholu u dětí a dospívajících.

Cílem tohoto dne nebylo pouze předat žákům základní informace o škodlivosti alkoholu, ale především je vést k zamyšlení nad vlastními postoji, k rozvoji schopnosti rozhodovat se a k uvědomění si osobní odpovědnosti za své zdraví.

Program byl velmi pestrý a interaktivní. Žáci se zapojili do skupinových diskuzí, pracovali s texty, sledovali krátká videa a sdíleli své názory.

V jedné z hodin paní učitelka přečetla starý indiánský příběh O hadovi, díky kterému se žáci zamýšleli nad tím, jak svody a lákavé nabídky mohou vést k nebezpečným rozhodnutím – a jak podobné situace mohou souviset právě s tématem závislosti.

Zajímavým zpestřením byla aktivita ANO/NE, během které se žáci fyzicky přesouvali ke kartičkám podle toho, zda s různými výroky souhlasí nebo ne. Tímto způsobem se učili nejen formulovat vlastní názor, ale také naslouchat ostatním a respektovat odlišné pohledy.

V závěru si žáci mohli vyzkoušet tzv. „opilecké brýle“, které simulují vnímání a koordinaci pod vlivem alkoholu. Na vlastní kůži tak zažili, jak alkohol mění vnímání reality – a jak snadno může vést k nebezpečným situacím.

Projektový den byl pro všechny velmi přínosný, podnětný a inspirativní. Nabídl nejen nové informace, ale i prostor k otevřenému a bezpečnému sdílení názorů a zkušeností.

Ing. Michaela Bromová, Mgr. Kristýna Mražiková