Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
24
Florbalový turnaj - Horní Planá
Matematická soutěž PANGEA
25
Florbalový turnaj - Horní Planá
Matematická soutěž PANGEA
26
Florbalový turnaj - Horní Planá
Matematická soutěž PANGEA
27
Masopust ve škole
Matematická soutěž PANGEA
28
SCHOOLMANIE
Matematická soutěž PANGEA
1
Matematická soutěž PANGEA
2
Matematická soutěž PANGEA
3
Matematická soutěž PANGEA
4
Matematická soutěž PANGEA
5
Matematická soutěž PANGEA
6
Matematická soutěž PANGEA
7
Matematická soutěž PANGEA
8
Matematická soutěž PANGEA
9
Matematická soutěž PANGEA
10
Matematická soutěž PANGEA
11
Prvňáčci na farmě
Matematická soutěž PANGEA
12
Soutěž o lese a lesnictví
Matematická soutěž PANGEA
13
Matematická soutěž PANGEA
14
Matematická soutěž PANGEA
15
Matematická soutěž PANGEA
16
Matematická soutěž PANGEA
17
Matematická soutěž PANGEA
18
Matematická soutěž PANGEA
19
Matematická soutěž PANGEA
20
Olympiáda z AJ na 1. stupni
Matematická soutěž PANGEA
21
Matematický KLOKAN na II. stupni
Návštěva knihovny
Předtančení Frymballetu
Matematická soutěž PANGEA
22
Matematická soutěž PANGEA
23
Matematická soutěž PANGEA
24
ICOS ve 4. třídě
Matematická soutěž PANGEA
25
Matematická soutěž PANGEA
26
Matematická soutěž PANGEA
27
Matematická soutěž PANGEA
28
Matematická soutěž PANGEA
29
Matematická soutěž PANGEA
30
Matematická soutěž PANGEA
31
Matematická soutěž PANGEA
1
Matematická soutěž PANGEA
2
Matematická soutěž PANGEA
3
Matematická soutěž PANGEA
4 5
Frymballet - Pardubická Arabeska
6
Drobečková navigace

Úvod > > Aktuality > Exkurze žáků 9. tříd do Mauthausenu

Exkurze žáků 9. tříd do Mauthausenu



Datum konání:
12.6.2023

Mauthausen

     Jedním z dějepisných témat je v 9. třídě 2. světová válka a s ní úzce spjatý holokaust. Téma velmi tíživé, ale v historii nesmazatelné. Je důležité se k němu vracet, abychom nezapomněli a zároveň abychom už nic takového nedopustili….

     V pondělí 12.6. jsme s podobnou myšlenkou odjeli s žáky 9. A a 9. B do památníku koncentračního tábora Mauthausen v Rakousku.

     Pocity byly například takové:

·       ,,Hlavou mi běží, že ten, kdo tam prostě nepřijede osobně a nevidí to tam na vlastní oči, tak nemůže pochopit tu atmosféru, protože teprve tam vám dojde plno věcí…“ V. Macháčková, 9.B

·       ,,Chvílemi mi přišlo všechno strašně nereálné. Uvědomění, že to je místo, kde byly prováděny masové vraždy. Bylo to jiné, než když to jen čtete…“ J. Šilhanová, 9.B

·       Když jsem tam byl, bylo to zajímavé, ale když jsem si uvědomil, že na těch místech byly mrtvoly, tak to bylo znepokojující…“ Š. Folta

·       ,,I když jsem věděla, kolik lidí zde zemřelo, vidět tabule seznamů se jmény mrtvých bylo děsivé.“ L.B. Gladišová, 9.B

·       ,,Měla jsem tam velice špatný pocit, hlavně když jsem procházela bývalými plynovými komorami. Těžko se mi dýchalo. Je dobré to vidět na vlastní oči, protože tak si to nejlépe představíme a je důležité to znát.