Ve dnech 31. května – 2. června se žáci 4. třídy zúčastnili výukového semináře „Expedice Robinson“, který je součástí programu Spolu to dokážeme. Expedici předcházel ve škole poslech audioknihy Robinson Crusoe, aby si žáci udělali obrázek o tom, proč je expedice takto pojmenována. Žáci měli během expedice možnost prožít podobné situace, které zažíval Robinson a seznámit se s dovednostmi, které se na ostrově naučil.
Vše začalo stejně jako u Robinsona plavbou na lodi (přívoz Marta), která ztroskotala u břehu Přední Výtoni. Pan kapitán Labaj zaparkoval kousek od břehu, aby Robinsoni museli alespoň trošičku smočit své nožky????. Prvním úkolem po ztroskotání bylo získat ve skupinkách znění testamentu, který jim na ostrově zanechal trosečník Alexandr Selkirk. Poté se trosečníci ubytovali v již postavených chatkách a odpoledne je čekala hra, při které měli ve skupinkách (Robinson, papoušek, koza a Pátek) rozluštit zašifrovanou zprávu. Dalším úkolem jim tak bylo připravit si tanec lidojedů k večernímu ohni. Některé tanečky byly vskutku autentické????
Další den byla honba za pokladem a odpoledne přijel pan Robinson Račák, který děti učil střílet z luku, seznámil je s výrobou nože, torny, zakládáním ohně křesadlem a dalšími zajímavostmi k přežití v přírodě. Večer děti opět nosily a řezaly dříví na táborový oheň a po setmění je čekala stezka odvahy. Odvahu to opravdu chtělo, protože po cestě k nedaleké kapličce na Robinsony číhala strašidelná stvoření (deváťáci Adam Fatur, Jan Salzer a šesťák Bohumil Jahn).
Celé tři dny bylo nádherné počasí, monzunovému období jsme se naštěstí vyhli. Robinsoni se třetí den vrátili lodí zpět do svých domovů, znaveni, ale plní krásných zážitků. Poděkování patří Adamovi Faturovi a Honzovi Salzerovi z devátých tříd, kteří nám pomáhali a Robinsoni si je hned oblíbili.
Výroky Robinsonů:
„Mě se na Robinsonovi moc líbilo hlavně jak jsme hráli různý hry. Ale nejvíc se mi líbila stezka odvahy i když jsem se trochu bála.“ (Eliška)
„Já jsem si hodně užila stezku odvahy. Protože to byla prostě zábava. Taky mě dost bavila přehazka o volném čase. A byla sranda i ve vodě když jsme se šli koupat.“ (Anička)
„Líbilo se mi střílení z luku.“ (Ondra)
„Robinson byl super a lepší než všechny školní výlety dohromady.“ (Míra)
„Nejvíc jsem si to užil s naším pokojem a ze Sáčkem. Fotbaloví zápas jsem si taky hodně užil. A na stezce odvahy jsem se s Fandou a Mikešem vůbec nebáli.“ (Vítek)
Mě se nejvíc líbyla stezka odvahy a hledání pokladu a celkově to tam bylo super.“ (Dominik)
Mě se líbilo nejvíc stezka odvahy. Líbilo se mě taky hrát různý hry . A ještě se mi líbilo střílet z luku.“ (Sofia)
„Hráli jsme různé hry jako dědek, honba za pokladem, na kozu, papouška, Robinsona a Pátka. Potom přijel jeden pán a stříleli jsme z luku. A jako poslední jsme měli stezku odvahy.“ (Amálie)