Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28 29 30 31 1
Halloween 2024
Halloween u Soviček
Halloween v ZŠ
Projektový den v 5. třídě
2 3
4
Svatomartinský týden u Soviček
Bobřík informatiky 17.ročník
5
Svatomartinský týden u Soviček
Bobřík informatiky 17.ročník
6
Svatomartinský týden u Soviček
Bobřík informatiky 17.ročník
7
Svatomartinský týden u Soviček
Vzdělání a řemeslo 9. B
Bobřík informatiky 17.ročník
8
Svatomartinský týden u Soviček
Bobřík informatiky 17.ročník
9
Svatomartinský týden u Soviček
Bobřík informatiky 17.ročník
10
Svatomartinský týden u Soviček
Bobřík informatiky 17.ročník
11
Svatomartinský týden u Soviček
Bobřík informatiky 17.ročník
12
Bobřík informatiky 17.ročník
13
Bobřík informatiky 17.ročník
14
Bobřík informatiky 17.ročník
15
Bobřík informatiky 17.ročník
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
Olympiáda z ČJ
28 29
Rozsvícení vánočního stromu
Adventní jarmark a rozsvícení vánočního stromečku
30 1
Drobečková navigace

Úvod > > Aktuality > Projektový den u čtvrťáků

Projektový den u čtvrťáků



Datum konání:
27.3.2024

ŽIVOTNÍ DOVEDNOSTI 

Středa před velikonočními prázdninami se u čtvrťáků nesla v duchu projektového dne ŽIVOTNÍ DOVEDNOSTI.

         Popovídali jsme si o tom, co všechno můžeme považovat za životní dovednosti, a svá očekávání od projektového dne jsme si napsali na lístečky. Vyzkoušeli jsme si, jakým způsobem se zdravíme, co dobře na ostatní působí, na co si dát pozor, co je či není příjemné. Zazpívali jsme si společně písničku „Krávy, krávy“ od J. Uhlíře a Z. Svěráka, při které jsme si vesele vyzkoušeli pozdravy zvířátek, ale i jiné nevšední možnosti pozdravů. Vzájemně jsme si pak sdělili, co nám přišlo fajn a na co jsme si úplně netroufli.

         Potom jsme si zahráli hru ZVÍDAVÝ REPORTÉR, kdy jsme se ptali svých spolužáků, ale i paní učitelky a asistentky, na otázky k rozmanitým životním dovednostem či situacím, a měli jsme se pokusit ke každé otázce najít někoho jiného, kdo tuto dovednost má nebo něco takového zažil. Následně jsme si o zjištěních povídali.

         Další zajímavou hrou byly VYNÁLEZY 20. STOLETÍ, kdy jsme se rozdělili ve třídě do dvou skupin po osmi dětech, a každá skupina dostala lístečky s vynálezy dvacátého století (např. kdy byl vynalezen walkman, kdy mobilní telefon, kdy kuchyňská myčka nádobí apod.), a měli jsme je ve skupině poskládat od nejstaršího vynálezu po nejnovější. To bylo velmi zajímavé a pořádně jsme si při tom polámali hlavičky ????. Nakonec jsme dostali rozluštění a nad některými letopočty jsme se pěkně podivili. Už víme, že třeba stavebnice LEGO byla vynálezem z roku 1958.

         A na závěr jsme si vyzkoušeli, jaké to je, když nám spolužák popisuje obrázek, který jsme neviděli, a my ho máme podle popisu nakreslit. Jak důležité je, jakým způsobem je obrázek popsán, a jak nelehké je předat informace ostatním, aby se jim s nimi dobře pracovalo.

         Celý projektový den jsme si užili v příjemné třídní atmosféře a dozvěděli jsme se, jak je důležité naslouchat, komunikovat, být trpělivý, zvídavý, ale ne zvědavý, mít zdravý rozum a smysl pro humor i zodpovědnost.

Za 4. třídu Monika Krajovská